torsdag den 7. juni 2012

Indonesisk Kylling

Min søster og min mor har serveret denne ret for mig et par gange nu og nu har min søster givet mig lov at dele denne underskønne ret med jer!

Dette er en lækker krydret og cremet ting, som jeg kunne spise en gang om ugen.. især da jeg mener den kan varieres i det uendelige. Hvad med at tilsætte ananas? eller kokos? Eller lave en italiensk inspireret udgave med pesto og asparges?



Indonesisk kylling med bananer og flødeskum

Ja, I læste rigtigt og nyd den!  

4 pers.

6 store kyllingebryst delt i halve
1 peberfrugt
2 bananer (mindst)
5 dl piskefløde
2 tsk. karry
2 tsk. Sambal Olek
3 spsk. sød Mango Chutney
Salt

Steg eller kog kyllingestykkerne til de er møre og gennemstegte. Ca. 20 minutter ved 180 grader.  

Skær peberfrugterne i tern og bananerne i skiver. Læg det i et ildfast fad sammen med kyllingen. 

Pisk fløden til skum, tilsæt de øvrige ingredienser. Fordel den krydret, lysegule flødeskum over kyllingen og sæt hele herligheden i ovnen ved 200-220 grader i 20 minutter til toppen er gylden. 
Server med ris og brød.

Hvis der ønskes en kraftigere og mere krydret ret kan man selvfølgelig tilsætte mere Sambal Olek eller frisk chili?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar