søndag den 17. juni 2012

"Weekend"

Så blev der endelig weekend for mit vedkomme også. Men jeg har også fri i morgen, så det er jo dejligt. 

Sidste omgang fridage jeg havde, brugte jeg på at rydde op og gøre rent. Min lejlighed er stadig ryddelig og nysselig, så jeg forstille mig at jeg vil bruge disse par dage på at færdiggøre håndarbejdsprojekter, som jeg har til at ligge. Jeg har blandt andet strikket strømper, som kun mangler at blive monteret.. jeg har strømper, som jeg kun lige er begyndt på. Jeg har et indkøbsnet hæklet i plastikposer, som kun mangler hænke. Jeg har viskestykker, som har halvfærdigt broderet motiver på.. jeg har et projekt med hæklede mellemlægsservietter, som kun er halvtfærdigt... and the list goes on! 

Egentlig er håndarbejdsprojekter af denne natur, noget som hører efterår og vinteren til, men med det vejr vi holder os, skammer jeg mig ikke over at bruge en weekend i Juni på at strikke. 

Og det var lige nøjagtig hvad jeg gjorde i aftes, i selskab med en halv sæson af The Walking Dead. Lækker serie, btw. 


Disse lækre grå uldknæstrømper er til min mor. Det er meningen at de er til brug i hendes lange gummistøvler for at holde varmen bedre. Og ja, jeg begyndte på disse for så mange måneder siden at det absolut var nødvendigt på det tidspunkt at have uldsokker i støvlerne! Men nu er de klar til efteråret i stedet. 

Strømperne er strikket i rib hele vejen, men drejet for at give det fine mønster. Ribben gør at strømperne sidder rigtigt godt på foden. Desuden er strømpen en tube, så de vil altid passe i størrelsen. 

Ulempen ved disse strømper.. eller dette strømpemønster er at de er ufatteligt kedelige at strikke og vel også grunden til at jeg oprindeligt mistede interessen i at gøre dem færdige. 

Det næste jeg forstiller mig jeg skal forsøge at gøre færdigt er det hæklede indkøbsnet. Nu må vi se om jeg kan være ligeså effektiv i dag også. Måske skal der også bages en kage?

Hvad skal I bruge jeres søndag på? 
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar