torsdag den 7. juni 2012

Én fridag

Ja, så blev der lige plads til en fridag midt på ugen. Dog er det fordi jeg skal arbejde i weekend at jeg har haft fri i dag. Men en fridag er stadig en fridag.

Jeg startede dagen med at sove længe. Helt til kl 9.30. Og det er meget længe for mig. Normalt ringer mit vækkeur klokken 4.30. Men det var nu meget lækkert at få sovet ud. 

Som I ved har jeg to nymfeparakitter. Elvis & Costello. De bor pt. i hver sit bur, men det er meningen at de skal bo sammen og danne par, så de kan underholde hinanden på de dage jeg er hjemmefra mange timer i træk. Men det er en proces at flytte sådan et par selvstændig og egenrådige sjæle sammen. Vi startede i går og her til morgen igen var Costello på besøg hos Elvis og det går rigtigt fint. Dog er jeg ikke klar til at efterlade dem alene sammen endnu. 


Jeg har altså ikke pink gardiner. Tværtimod så har jeg ingen gardiner og derfor har jeg et pink fleecetæppe sat i klemme i vinduet, så mine små fugle ikke føler sig fristet til at flyve ind i de store vinduer og komme til skade. 

Senere på dagen blev jeg hentede af min lillesøster. Hun har haft travlt den senere tid med projektskrivning, men nu er det afleveret og vi havde tid til at lave noget sammen. 

Dog havde vi aftalt hvis der var godt vejr ville vi i Aalborg Zoo og hvis der var dårligt ville vi i biografen, men det blev ingen af delen. I stedet blev det til en tur i IKEA Aalborg og det er jo altid hyggeligt. 

Vi tog den helt store rundtur på 1. etage, som endte med en lækker frokost i deres cafeteria.  Og jeg mener det. IKEAs cafeteria tilbyder en anstændig menu efterhånden og jeg har ikke været skuffet endnu.  Dog vil jeg gerne indrømme at kødbollerne ikke er mig. I dag stod menuen på ovnbagt rødspætte med pomfritter og rabarbertærte med creme fraiche til dessert.






Rigtig lækker frokost til få penge. 

Jeg fik brugt lidt håndøre i butikken. Jeg købte blandt andet de whiskey glas som jeg har blogget om tidligere og en fnugrulle. Det blev også til en par stående rammer, som jeg kan forestille mig skal bruges til menuer når jeg har gæster til middag. 



Efter rundturen endte vi hos min søster, som havde inviteret på aftensmad og TV. Min søster har en dejlig lille Yorkshire terrier, som hedder Eika. Hun blev 1 år i går. 




Alt i alt, en dejlig fridag. 
 
Min næste fridag.. eller fridagE er på mandag og tirsdag. Tirsdag kommer mine forældre på middag.
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar