søndag den 15. juli 2012

Fridag - you win or you die

Ja, så havde jeg lige en fridag i dag, men det er så også efter en uge hvor jeg har arbejdet næsten 70 timer. Det er ligeeeee i overkanten, men nu hjælper det forhåbentligt på timerne i ugen vi går ind i morgen. Så er vi nemlig fuldtallig igen og flere om at trække slæbet med det megen arbejde. 

Når jeg arbejder så mange timer, og desuden har 2 timers kørsel om dagen får jeg ikke lavet så meget herhjemme. Men jeg må så også indrømme hvad jeg har fået lavet i dag er begrænset. Har dog fået støvsuget og ryddet LIDT op..  Jeg har blandet andet fået samlet alt mit strømpegarn i en fin kurv så man rigtig føler sig inspireret til at komme i gang. 


Og lidt i gang har jeg da også været. Når jeg kommer hjem fra arbejde har jeg lige nøjagtig energi til at finde strikketøjet frem, sætte mig ned og se tv. Godt klaret, ik?




Indtil videre er det blevet til 2½ par strømper imens jeg har nydt Game of Thrones på tv. 
 


Det halve par er ikke med her.. men ellers ser I et par strømper i tyndt, næsten hvidt, uld-blandingsgarn med et fint hulmønster. Det andet par har også et fint hulmønster hele vejen ned af foden, men sokkerne strikket i meleret garn er meget lidt fotogene! Men de er alligevel meget dejlige på fødderne her i sommer-kulden... strikket i tykt raggsok-garn. 

Jeg elsker simpelthen at strikke sokker. Generelt elsker jeg håndarbejde, men det skal være håndarbejde jeg kan bruge til noget bagefter, ellers gider jeg ikke og mister interessen for det inden det er færdig. Og sokker har man da altid brug for. 

Det er let at holde interessen for at strikke sokker idet der findes en halv milliard strikkeopskrifter på sokker som anvender en masse forskellige teknikker og jeg lærer noget nyt med hver par strømper jeg strikker. Desuden går det så hurtigt med at strikke et par sokker, at jeg hurtigt kan høste frugten af mit arbejde, og så er det jo virkelig noget ved. Det er lidt det samme som med madlavning..

6 kommentarer:

  1. Dine strømper er SÅ fine og du må strikke et par til mig any time ;) det var fantastisk rart at se jer i dag!! vi må skaffe os miget mere fritid :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Takker! Du kan tro jeg gerne vil strikke et par til dig også. Jeg skal bare bruge længden på din fod...

      Det var også rigtigt dejligt at se dig :) Jeg følte bare lidt vi invaderede dit hjem :O Så mange mennesker på én gang :D

      Men ja, det må vi virkelig! Men fra denne uge af går jeg tilbage til at have to fridage om ugen.. dog stadigvæk mange timer om dagen :P Men fridage er fridage!

      Slet
    2. Haha det gjorde i bestemt ikke :) det er også temmelig sjældent at der er så mange på en gang

      Slet
    3. Der er jo også forskel på folk :P :D

      Slet
  2. Hvor er det nogle lækre hyggestrømper - gid jeg var bedre til at strikke end tilfældet er - men jeg må blive ved med at øve mig :p

    SvarSlet
    Svar
    1. tak :) det er bare noget helt særligt ved at tage et par strømper som man selv har strikket. super eksklusivt og hyggeligt! men det er nu ikke kun meningen det skal være hyggestrømper det jeg strikker. de er skam stærke og kraftige nok til at kan bruges i sko.

      jeg har kun strikket siden mellem jul og nytår 2011. min mor har forsøgt at lære mig at strikke mange mange gange.. men aldrig har det hængt ved, men denne gang gjorde det.. så det er bare om at komme i gang!

      Slet