tirsdag den 10. juli 2012

Pie Bird

Længe længe har min mr. Pie Bird været single. Han kom med mig hjem fra London for et par år siden. Og har boet sammen med lutter lykkelige og harmoniske par, Hr. & Fru. Salt&Peber og Cookies&Milk-køerne. Men ikke længere er Mr. Pie ensom. I sidste uge landede en skønne lille franske sag på hans hylde i køkkenet. Og alt har været fryd og gammen siden.

Lad mig introducer jer, Mr. & Mrs. Pie Bird. Vi er meget lykkelige.



Hvis der er nogen som ikke skulle vide det, så er en pie bird, en hul keramik eller porcelænsfigur, som sættes på bunden af en tærte oven på dejen inden fyldet kommes i tærten. Et låg af dej lægges over og hovedet af the pie bird stikker op igennem toppen af tærten. Figuren gør at fugt ledes væk fra bunden så den bliver sprød og desuden forhindre den at fyldet koger over inde i ovnen. 



Og her er hele holdet. Fyi, nej, det er ikke mig, som har haft stearinlys tændt på hylden...
 

9 kommentarer:

  1. Velkommen til familien. Jeg har selv et hav af salt og pebber sæt og jeg elsker dem alle ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hehe det er svært at lade være. Jeg har heldigvis kun det ene sæt.. der er ikke plads i min lejlighed til at jeg samle på flere ting :O

      Slet
    2. Har problemer med at få lov til at svare fra min tlf.

      Anyways nu fik jeg det til at lyde som jeg har huset fuld. Jeg har et Peugeot sæt i sort, små megamusel æg og Snehvide og Dumpe. Men er jeg i en isenkræmmer butik er det en af de ting jeg altid kan stå og kigge på

      Slet
    3. haha.. ja, det lød lidt såen!
      Jeg har faktisk også små megamusel æg! 2 sæt faktisk :P

      De salt og peber jeg drømmer om er sådan nogle kugler med store plastik "øre".. de skal ligne kaniner, én i sort og én i hvid.. man kan både få dem i store og små med magneter på bagsiden til at hænge på køleskabet.. dem vil jeg gerne have :D

      Slet
  2. Ej, hvor er de bare fine. Har overvejet sådan en fætter flere gange, men har bare mange ting jeg købte fordi de var smarte, men får det næsten aldrig brugt. Men er den så god? Altså sådan vanvittig god?

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, jeg er også helt vild med dem. Tror godt det kunne være noget jeg kunne gå hen og komme til at samle på.. men jeg er så også nød til at indrømme at jeg aldrig har prøvet min pie bird.. :S men jeg har alle mulige henseender om at gøre det inden for den nærmeste fremtid.. og så skal jeg nok lade dig vide hvordan det går!

      Slet
  3. Haha, fantastisk at ene-og-alene-storken endelig fik sin mage! Smart med sådan en pie bird, dem har jeg aldrig hørt om før, men festligt ser det ud. :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Yes :)
      Er det rigtigt! Det er noget man altid har brugt.. der findes rigtig mange antikke pie birds rundt omkring.. det er bare med at holde øjnene åbne. Men jeg har aldrig brugt mine, men jeg har planer om at det skal der laves om på indenfor den nærmeste fremtid!

      Slet
  4. Ja, det er da en god undskyldning for at få bagt en vaskeægte amerikansk pie. :)

    SvarSlet