fredag den 6. juli 2012

Farber farber farber

Én fridag er hurtigt overstået, især når man hygger sig. Men det eneste "on my to-do-list" som jeg ikke nåede var at blogge faktisk! 

Følgende er lidt beviser for at hvis jeg siger jeg skal bruge en fridag på at hygge mig, ja, så bruger jeg en fridag på hygge mig.

Jeg startede dagen med at se Suits og strikke. Jeg blev færdig med et par sokker og startede på et andet.




Korte strømper strikket i Bumbo-strømpegarn. Bumbo-strømpegarn er en blanding af 75% uld og  25% nylon. Det er et lækkert garn og det er let at strikke i, også så strikketøjet bliver pænt og jævnt. Strømperne er med hulmønster og strikket efter en gratis opskrift af Drops Design. Dog har jeg forkortet selve skaftet på strømperne for at gøre dem mere sommer-agtige. 

Fandt I ud af hvad Color Bug er den anden dag? Det er et stort farvekridt til håret. Farven er ikke permanent og den skal blot gnubbes i håret sammen med lidt klisteret hårprodukt. MEGA smart!

Jeg har igennem mange år gerne ville have pink eller lyserødt hår, men når jeg har været ved frisøren og spurgt efter det har de aldrig haft farven hjemme og så er jeg aldrig kommet videre med projektet. Men med Color Bug har jeg mulighed for at styrer det selv. 

Efter at have søgt på nettet om emnet fandt jeg hurtigt ud af at Kevin Murphy bestemt ikke var opfinder af denne ide, men at "folk" i lang tid havde brugt pastelkridt, som jo er til at tegne med, til at farve håret istedet. På akkurat samme måde som Kevin Murphy bruger Color bug.

Line og jeg skulle så til byen Torsdag og vi hyggede os gevaldigt med at lede efter pastelkridt. De var overraskende nok, halvsvære at opstøve i Aalborg. Men det lykkedes. Hos Bog&Ide på Boulevarden.

Den eneste forskel imellem pastelellerne og Color Bug er faktisk at kridtene skal gnubbes i vådt hår og derefter tørres med føntørre eller glatjern og så kan man få alle regnbuens farver til næsten ingen penge! Farven holder til næste gang håret vaskes.

Farber Pastel Kridt 24 farver, Bog&Ide 99, 95

Herunder får I lige lidt billeder af forsøgene, men det er altså ikke helt let at fotografer. 

Jeg kom sørme også til at farve min søsters Yorkshire terriers hår, mens min søster var på arbejde. Da hun kom hjem farvede jeg så hendes hår i matchende nuance. Men hverken hund eller menneske led overlast! Tværtimod.

Mit kommuneblonde hår med et strejf pink i bunden.


Eika-hund med lidt turkis.


Søster med cobolt blå bølger!


Migselv inden jeg tog på arbejde imorges lidt over 5, med håret sat op så det pink kan ses.

Her til aften var jeg så i bad, men jeg kunne ikke lade være med at prøve den næste farve i kassen, som var en hindbær rød. Den lader dog ikke til at holde så godt i håret som den cerise-pink.
Hvis I forsøger jeg med pastellerne, så husk at bruge en god fugtgivende balsam når I vasker hår, da farverne er let udtørrende.

4 kommentarer:

  1. Don't judge me, men jeg er lige hoppet i seng med turkis og pink'ish totter ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Fantastisk!! :D
      Som jeg skrev til C. tidligere i aftes, jeg er totalt bidt af et gal farvekridt!
      Glæder mig til at se mere til det :D

      Slet
  2. Det er bare så smart! Og et plus at man bare kan skylle det ud igen, når man bliver træt af det. :)

    SvarSlet