fredag den 27. juli 2012

Elvis & Costello

Lige et lille indlæg med de seneste billeder af mine to dejlige nymfeparakitter. Og måske også nogle af de sidste billeder af Costello i baby-fjerdragt. 

Det er både spændende, men også lidt trist at min baby-fugl er ved at være voksen. Dog har han stadig lige så meget, hvis ikke mere, krudt i rumpen som den dag jeg fik ham. 

Både Elvis og Costello kan være svære at tage billeder af da de sjældent sidder stille i mere end to sekunder af gangen. Og Costello er helt vild med coveret på min iPhone, og kunne derfor ikke komme tæt nok på telefonen og dermed kameraet. 

Costello. Ham kan man altid genkende på at han er ringmærket, skulle man være i tvivl.


Her Elvis og hans flotte voksne-fugl fjerdragt.
Når Costello er færdig med at skifte fjer kommer han til at ligne Elvis på billedet her fuldstændig. Hvis Costello da virkelig er en dreng... 

Elvis er ikke ringmærket.



 En fridag venter mig i morgen.

God weekend til alle. 
 

6 kommentarer:

  1. Hvor er de søde, blir de lige så gamle som papegøjer? Skønt med fridag, ha en dejlig weekend.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :)

      Nymfeparakitter er papegøjer i princippet. Nogle kalder dem også for nymfekakaduere. Kakaduerne er også deres nærmeste slægtninge, og især den helt store sorte kakadue.

      Men nej, med fugle er det den omvendte verden end f.eks. hunde. Jo større en hunderace er jo færre leveår kan man forvente. Med fugle er det sådan at jo mindre fuglerace er jo færre leveår kan man forvente. Men nymfeparakitter bliver 20-25 år gamle, så det syntes jeg egentlig er meget flot :)

      Slet
    2. Og god weekend til dig også!

      Slet
  2. Orv okay, det kom da vist noget ornitologi ind over, det vidste jeg ikke. Hold da op, det var da fantastiskt, skønt for dyr blir jo bare en følgesvend gn livet, thumbs up for høj levealder. Tak for Info, og ha en skøn dag.

    SvarSlet
  3. Haha skønne skønne billeder Pernille :) Og så er det jo med at nyde den sidste tid med baby-dragten på ;) Godt du har foreviget minderne med lidt billedspam :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Takker :) Han var lidt nemmere at tage billeder af da han var yngre og knap så fræk :P

      Slet