søndag den 19. januar 2014

2. Uge på Food College

Om lidt begynder 3. uge på Food College Aalborg. Uge 2 virker allerede lidt langt væk. Men det er absolut ikke fordi jeg keder mig, tvært imod.

I ugens løb har vi været igennem opskæringskalkulation, ernæring, grovopskæring af skinke og okseinderlår, desserter og leverprodukter. Fredag snakkede vi vist mest sne og lidt egenkontrol. 

Her kommer lidt billeder fra ugen; 

Roastbeef skåret af okseinderlår. Snøret og klar til salg!

Tern og strimler af okseinderlår til gullasch og stroganoff.

Pandekager med hvidechokoladecreme og citronconfit. Mit karamelsejl ville ikke stå op - no excuses. No explanations. 

Chokoladekonfektkage med chokoladeskum og hindbærspejl

I næste uge skal vi lave suppe... bum bum! Men nu må vi se.

Af andre nyheder kan jeg fortælle at jeg har fået smadret mit sidespejl på bilen af en sneplov... det gør mig gal. 

1 kommentar:

  1. Hej Pernille,

    Jeg kan se det er lang tid siden du har opdateret din blog, men jeg vil høre om du stadig har bogen brændende kærlighed af Thomas Herman? Jeg er nemlig på jagt efter den, som førte mig til denne blog.
    Hvis du stadig har bogen og er villig, vil jeg meget gerne købe den af dig?
    Du kan kontakte mig på nataschaquach@gmail.com

    SvarSlet