torsdag den 7. juni 2012

Madklub

Ja, så har vi haft madklub igen. Det er faktisk gået lidt længe siden vi har haft Madklub sidst, men på en måde var det rart, så det var helt særligt at være sammen om klubben igen og nyde al den dejlige mad. Som I ved.. abscence makes the heart grow fonder. Dog har vi set hinanden inde i mellem ved andre lejligheder!  

Temaet denne gang var Comfort food. 

Og det var det virkelig! Vi startede ud med en ordentlig skovlfuld nachos med hjemmelavet grov guacamole. Guacamolen var faktisk en genganger fra en tidligere omgang Madklub, men det var absolut ikke en synd! Tværtimod.



Hovedretten stod min søster for. Hun valgte at lave en ret, som vores mor har serveret for os et par gange vi har været hjemme på gæstebud og det er jo virkelig indbegrebet af 'comfort food'. 

Indonesisk kylling med bananer. Og ja, der er varme bananer i denne ret. Varme bananer kogt i fløde og karry. Det er måske ikke alles kop the  - tror de! Men det er lækkert, meget lækkert. Først gang jeg blev serveret for retten var jeg også lidt skepisk overfor de bløde, varme bananstykker - men de er absolut delikate! Jeg kan kun anbefal at prøve opskriften, måske endda med ekstra bananer! Opskrift følger.



Og sidst men ikke mindst - desserten. Som jeg stod for. Og der fejlede jeg godt nok fuldstændig. Ja, det var lige før jeg græd.


Hvis I ikke kan se det, så er det Bananasplit Bites. Meh

I stedet endte jeg med at server en omgang meget optøet Bananasplits. Øv.

Nå, moving on. Næste gang er i starten af Juli hos den skønne Line. Emnet er chokolade og jeg skal have forret med.. Så hvis der er nogen som kan komme på et eller andet fantastisk med chokolade.. ja, så sig endelig til.  

Ingen kommentarer:

Send en kommentar